GÖLDOSK
Göller Bölgesi Doğa Sporları Ve Dağcılık Spor Kulübü

-                                          -İŞTİRAKÇİ PROJELERİMİZ-                                         -

HAMDİ ÇUBUKÇU
hamdibeydede@hotmail.com
SON PARKUR
08/04/2019

Bir yıl önce başladı bu macera… Dedik ki Isparta’nın değişik bir incisi olan Eğirdir Gölü’nün çevresini parça parça yürüyelim. 1 Nisan 2018 Pazar günü Yeşilada’dan başladık yürümeye. O gün bize Eğirdir Kaymakamı Sayın Abdullah Akdaş ve dönemin Belediye Başkanı Ömer Şengöl eşlik etmişti. Serin rüzgarlı bir Eğirdir sabahında Eğirdirlilerin meraklı bakışları altında Hayvanat Bahçesinin bulunduğu alana kadar yürümüştük.

Parkurlar süresince çok değişik manzaralarla karşılaştık. Araçla göl kıyısından göremeyeceğimiz yerlere ulaştık. Gerçekten doğa harikası yerlerdi. Yer yer elma bahçelerinden geçtik. Cömert bahçe sahiplerinin bizlere verdiği elmaların tadını çıkardık. Yeri geldi bir yöre sakini bize göl kıyısında balık ziyafeti verdi. Yenice-Aşağı Tırtar parkurunu yürürken beş altı yerde göl sularının soğukluğunu hissettik sudan yürüdük. İşlenmiş meyve bahçeleri, göl manzaralı evler gördüğümüz güzel şeylerdi. Bolca fotoğraf çekip sosyal medyada paylaştık. Övgüler aldık tanıdık tanımadık yüzlerce doğaseverden.

163 kilometrelik bu yürüyüşümüzde bizi üzen şeyler de çıktı karşımıza. En önemlisi çekilen göl sularıydı… Bence bilinçsizce yapılan çalışmalar sonucunda göl oldukça su yitirmişti. Üç yıl önce yürüyerek geçemediğimiz çoğu bölgeyi yürüyerek geçti. Göl kıyısında çok güzel işlenmiş meyve bahçeleriyle karşılaştık. Sahiplerini yürekten kutladık. Ama o saygın bahçe sahiplerinin bahçelerini güzelleştirmek, verimi artırmak için kullandıkları ilaçların artık kutularını bahçelerinin hemen kıyılarına atmaları inanın bizleri yürekten yaraladı. Bilinçli bir insan nasıl olur da böyle bir cahillik yapabilirdi? Bu insanın bindiği dalı kesmesi değil miydi?

Yürüyüşlerimize “MİNİK AYAKLAR” da katıldı zaman zaman… Aileleriyle gelen bu gençlerin arasında parkurun kolaylığına göre beş yaşında olanlar bile vardı. Öyle hevesle, yorulmadan yürüyorlardı ki imrenmemek elimizde değildi. Elimizden geldiğince ödüllendirdik onları… Övgülere boğduk. Diğer yaşıtlarına örnek olmalarını yürekten diledim.

Göl Yolu’nun son parkuru Altınkum Plajı’ndan başladı. Yaklaşık 6 km. yürüyecektik. Yürüyüş öncesi spor yaparken zabıta üniformalı yaklaşık on görevlinin geldiğini gördük. Belediye Başkanı Veli Gök bizi sabahtan sıcak bir şekilde karşılıyordu. Bu gün parkur sonunda yapacağımız mini törene Eğirdir Belediye Başkanı Veli Gök dışında Eğirdir Kaymakamı Abdullah Akdaş, Isparta Belediye Başkanı Şükrü Başdeğirmen, Isparta Ticaret ve Sanayi Odası yeni başkanı Mustafa Tutar da katılacaktı. Kolay parkurumuz göl kıyısında çekilen bolca fotoğraflarla Yeşilada’ya kadar sürdü.

Yeşilada’da bizi Eğirdir Belediyesi’nin hazırladığı ikram masası bekliyordu. Çok büyük bir incelik. Beklenen konuklarımız gelince sertifika ve plaket töreni başladı. 17 parkurluk yürüyüşün tümünü yürüyen üç katılımcımıza ve 70 km. ve üstünü yürüyen katılımcılara ödülleri konuklarımız tarafından verildi. Bu törene Eğirdir ve Isparta basınından temsilciler de katılmıştı. Tüm konuklarımıza bizi önemsedikleri ve bize katkıda bulundukları için gönülden teşekkür ediyoruz.

Göl Yolu projemizi başarı ile bitirmiştik ama bu proje burada kalmayacaktı. Önümüzdeki dönemde aynı yolları çadırlı olarak tüm yurda açık olarak yeniden yürüyecektik. Biten yürüyüşte eksik parkurları olanlar için de telafi yürüyüşler düzenlenecek onlara da plaket ve sertifikaları verilecekti. Göldosk olarak böyle bir projeyi başarıyla bitirmek bizi gururlandırmış, bize yeni bir güç katmıştı. Yeni parkurlarla yolumuza devam ediyoruz. Doğaseverleri de Göldosk’a bekliyoruz. Göldosk ile yürümek ayrıcalıktır. Sizler de bu ayrıcalığın tadına varın.

1474 kez okundu. Yazarlar

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yapmak için tıklayın

Yazarın diğer yazıları

DOĞA ÖZLEMİ - 13/11/2019
DOĞA ÖZLEMİ Dört haftadır “Minik Ayaklar” ile yürüyoruz. Yazılı Kanyon, Kasnak Meşesi son olarak da Kovada Milli Parkı… Amacımız minikleri doğa ile buluşturmak onlara doğa sevgisi aşılamak…
ONOBARA - 27/03/2019
Onobara
ONOBARA ANTİK KENTİ - 27/03/2019
Onobara… Her şeyden önce adı ilgimizi çok çekmişti. Yaptığımız ön araştırma sonunda Antalya Konyaaltı yöresinde Gedeller Köyü yakınlarında yoğun orman
BEDREYE ULAŞTIK - 08/03/2019
BEDRE’YE ULAŞTIK Hafta sonu yoğun kar yağışı olacak deniliyordu. İstanbul kar altındaydı. Isparta’da da kar bekleniyordu. Bu durum katılımı da etkiliyordu. Yine de yürüyüş tutkunlarını hiçbir şey durduramayacaktı.
EBER'E GİDİYORUZ - 22/02/2019
Katılın bize doğanın bu eşsiz güzelliklerini paylaşalım
BOYALI LAGÜNÜ - 12/02/2019
GÖLYOLU 14. PARKUR
KOVADA MİLLİ PARKI - 06/05/2017
Her yıl en az bir kez gittiğimiz “Kovada Milli Parkı” bu yıl da ilgi çekti ve iki otobüsle Kovada yolunu tuttuk. Saatlerin alınmaması nedeniyle otobüsü kaçıran birkaç kişi dışında tüm
KIŞ ORTASINDA ÇAMLIDERE - 06/05/2017
Göldosk ile yürüyüşlere başlayalı hava şartları ne olursa olsun GÖLDOSK’un mutlaka yürüyeceğini, onu hiçbir engelin durduramayacağını öğrendim. Öyle yürüyüşlerimiz oldu ki güneşli havada başladığımız yürüyüşü yağmurla sürdürdük, yoğun kar yağışıyla b
YUMURTANIN BAŞKENTİ - 06/05/2017
Çevremizdeki güzellikleri keşfetmek, bu güzellikleri Göldosk ile yürüyenlere tanıtmak amacıyla düzenlediğimiz yürüyüşlere çevre belediye başkanlıklarından araç yardımı istedik. Dinar Belediyesi’nden sonra